מולדובה הקפואה: הרבנית הקשישה חילקה אמצעי חימום לניצולי השואה

    שלמה ריזל No Comments on מולדובה הקפואה: הרבנית הקשישה חילקה אמצעי חימום לניצולי השואה

    בצל הפסקות חשמל נרחבות במולדובה; הרבנית בת ה-90 חילקה שמיכות לניצולי שואה. הפסקות החשמל נגרמות בעקבות הפגזות הרוסית על תחנות בכוח האוקראיניות שמספקות חשמל למולדובה

    מולדובה בחורף. ארכיון צילום: elements.envato
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בקישינב בירת מולדובה ובערים נוספות במדינה שוררות בימים האחרונים הפסקות חשמל נרחבות בשל פגיעה בתחנות כוח באוקראינה בידי הרוסים. על פי הודעת הממשלה המולדובנית, הפגיעה בתשתיות אוקראיניות משליכה גם על מולדובה המכונה "המדינה הענייה באירופה" והמדינה נאלצת להתמודד עם הפסקות חשמל נרחבות המשפיעות על חצי מהמדינה.

    בקהילה היהודית במולדובה, בראשותו של הרב זושא אבלסקי, נערכו לאפשרויות של חורף ללא חשמל מבעוד מועד ורכשו שמיכות וביגוד חורפי כדי לחלק אותו למשפחות יהודיות, בדגש על קשישים וניצולי שואה.

    לדברי רב בית הכנסת הגדול של קישינב ושליח חב"ד בבירה, הרב מענדל אקסלרוד: "מאז החלו הפסקות החשמל יצאנו למסע חלוקה נרחב בעיר הבירה, במטרה להגיע לכל יהודי שזקוק לסיוע ולחימום. חילקנו גם תנורי חימום, אבל נוכח הפסקות החשמל לא ניתן לעשות בהם שימוש רב ולכן הביגוד החורפי והשמיכות מסייעות להתגבר על הקרה. זה מדאיג, כי החורף עוד לפנינו". יש לציין כי מזג האוויר בלילות כבר מגיע בקישינב ל-0 מעלות ואף למינוס, בתקופה זו של השנה.

    בשל המצב הקשה, ה"רעבצען" הישישה של מולדובה, הרבנית לאה אבלסקי שנמצאת בשנות ה-90 לחייה ושנשלחה למולדובה לפני יותר מ-30 עשורים בידי הרבי מליובאוויטש – עם בעלה שהיה לרב המדינה הראשון אחרי נפילת הקומוניזים הרב זלמן אלבסקי זצ"ל, השתתפה בחלוקת מארזי השמיכות והביגוד. הרבנית אבלסקי הצטרפה לצוותים שהגיעו לבתי קשישים ניצולי שואה ואמרה: "אנחנו מתגוררים עשרות שנים וזו התקופה הקשה ביותר שזכורה לי, למרות שכבר ידענו פה אתגרים לא פשוטים במהלך החייאת הקהילה היהודית במולדובה. מחובתנו לסייע לכל מי שאפשר. אי אפשר לעמוד מנגד".



    0 תגובות